Algemene voorwaarden

 

Aanmelden 

U kunt zich op twee manieren aanmelden:
• op grond van een doorverwijzing van een (huis)arts of specialist.
• op eigen initiatief. (DTF) Sinds 1 januari 2006 zijn wij direct toegankelijk voor fysiotherapeutische zorg. U kunt ons direct consulteren zonder tussenkomst van een (huis)arts. Door een eerste ‘DTF screening’ kunnen wij snel duidelijkheid geven of voor de zorgvraag direct therapie nodig is, of dat het beter is om toch eerst de eigen huisarts te consulteren.

Neent u naar de eerste afspraak een geldig ID bewijs mee.

 

Vergoeding

De patiënt is zelf verantwoordelijk voor de vergoeding van de fysiotherapeutische behandelingen. Afhankelijk van uw aanvullende verzekering krijgt u de fysiotherapie behandelingen niet, gedeeltelijk of volledig vergoed. Wanneer fysiotherapie niet vergoed wordt door uw zorgverzekeraar worden de kosten bij u persoonlijk in rekening gebracht. Ook overschrijding van het aantal te vergoeden behandelingen komt voor eigen rekening. De cliënt is zelf verantwoordelijk om op de hoogte te zijn van zijn/haar vergoeding voor fysiotherapie. U ontvangt hiervoor aan het einde van de maand een factuur per post. Het bedrag kunt u dan overmaken naar het rekeningnummer wat staat vermeld op de factuur. We verzoeken u de factuur binnen 30 dagen over te maken (zie ook betalingsvoorwaarden)

Heeft u een AON verzekering dan moet u eerst langs de huisarts voor een verwijsbrief. Klachten die al aanwezig zijn voordat u de AON polis heeft afgesloten, zullen niet door de AON verzekering vergoed worden.

 

Afspraak annuleren 

Een afspraak dient minimaal 24 uur van te voren worden afgezegd anders zal deze worden doorberekend aan u. Dit is 70% van het geldende consulttarief. Een niet nagekomen afspraak kan niet in rekening worden gebracht bij uw zorgverzekeraar. Dit is een wettelijke maatregel, waarin ook bepaald is dat zorgaanbieders in de praktijk voor een niet nagekomen afspraak een behandeltarief in rekening mogen brengen.

 

 Omgang clientgegegevens 

TopvormTwente zal de aan haar verstrekte persoonsgegevens te allen tijde behoorlijk en zorgvuldig verwerken. Daarbij zal TopvormTwente zich houden aan de regels zoals vastgelegd in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Zie ook het privacy regelement op de website

 

 Klachtenregeling

In onze praktijk voor fysiotherapie doen wij er alles aan om onze klanten / patiënten zo goed mogelijk te helpen en tevreden te stellen. Bent u toch niet tevreden over uw behandeling? Bespreek het allereerst met uw behandelend fysiotherapeut.

Indien u toch een klacht zou willen indienen kunt u terecht op de website www.keurmerkklachtenregeling.nl

Een van de klachtenconsulenten van Keurmerk Fysiotherapie neemt dan contact met u op en zal proberen samen met u en uw fysiotherapeut tot een oplossing te komen.

 

Betalingsvoorwaarden

Wij verzoeken u facturen binnen 30 dagen over te maken. Is de rekening binnen deze periode onbetaald gebleven dan krijgt u van ons een eerste herinnering waarin u de kans hebt binnen 7 dagen te betalen. Blijft de rekening onbetaald dan volgt een tweede herinnering met een termijn van 5 dagen, waarin ook aangegeven wordt dat er bij de derde herinnering incassokosten berekend zullen worden. Blijft de rekening onbetaald dan dragen wij de rekening over naar het incassobureau.

 

Huisregels Praktijk

In onze praktijk komt u altijd andere cliënten tegen en daarom hebben wij een aantal huisregels geformuleerd om ongelukken, incidenten en verwarring te voorkomen. Zodat zowel U de cliënt, de bezoekers en de medewerkers een veilige en prettige omgeving te ervaren. Onderstaand zijn de regels weergegeven:

  • Cliënten dienen zich volgens de algemeen geldende (fatsoens-)normen en waarden te gedragen. De praktijk behoudt zich het recht voor om personen die aanstootgevend gedrag vertonen te verwijderen uit de praktijk.
  • Omdat de praktijk ook cliënten behandeld die minder goed ter been zijn, is het van zelfsprekend dat deze personen met voorrang een zitplaats krijgen.
  • Indien u een jas of andere eigendommen aan de kapstok of in de wachtruimte achter laat let er dan op dat u geen waardevolle spullen achterlaat.
  • De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal of verlies van eigendommen in of rond het pand.
  • Wilt u bij parkeren van fiets of auto dit zodanig doen dat u niemand in de weg staat?
  • Als u tijdens het wachten lectuur leest wilt u dit dan terugleggen als u de wachtruimte verlaat.
  • In de gehele praktijk geldt een rookverbod.
  • Huisdieren zijn in de praktijk niet toegestaan.
  • Ingeval van calamiteiten dient u de aanwijzingen van het personeel of de hiertoe bevoegde instantie (brandweer, politie) op te volgen.

 

Bejegening

Voor de omgang met en het behandelen van de cliënt zijn er ook een aantal richtlijnen opgesteld volgens welke de praktijk werkt. De officiële richtlijnen zijn op de praktijk beschikbaar.

  • Voor de omgang met en het behandelen van de cliënt zijn er ook een aantal richtlijnen opgesteld volgens welke de praktijk werkt. De officiële richtlijnen zijn op de praktijk beschikbaar.
  • De werkwijze voor de behandeling van de cliënt wordt voorafgaand aan de behandeling uitgelegd. Hierbij zal worden aangegeven welke handelingen er verricht gaan worden.
  • Als er bezwaren bestaan tegen de handelingen dient de cliënt dit onmiddellijk aan te geven.
  • Indien er door bijv. geloofsovertuiging tegen bepaalde handelingen en of vormen van behandelingen bezwaar bestaat, dient de cliënt dit bij de eerste afspraak kenbaar te maken zodat de behandelende fysiotherapeut kan oordelen of de cliënt behandeld kan worden.
  • Als een cliënt er bezwaar tegen heeft om door een fysiotherapeut van een andere sekse behandeld te worden dient dit vóór het eerste consult aangegeven te worden.
  • De behandeling geschiedt over het algemeen in een afgescheiden ruimte waarin alleen de fysiotherapeut en cliënt aanwezig zijn. Alleen bij een behandeling in de oefenzaal zullen meerdere mensen in dezelfde ruimte aanwezig kunnen zijn.
  • Indien derden (bijv. een stagiaire) bij de behandeling aanwezig zijn, zal vooraf toestemming aan de cliënt gevraagd worden.
  • De fysiotherapeut, en eventuele begeleiders, dienen zich tegenover de cliënt respectvol te gedragen en informaliteit, die niet gewenst is, achterwege te laten.
  • Als er situaties ontstaan die niet gewenst zijn zal in overleg met cliënt en fysiotherapeut een andere fysiotherapeut ingezet of de behandeling beëindigd worden.
  • Besproken onderwerpen met de cliënt blijven vertrouwelijk en zullen niet met derden besproken worden.

Indien u van mening bent dat de praktijk niet op de juiste manier met u omgaat kunt u dit, via de geldende klachtenregeling binnen de praktijk, kenbaar maken.